Bieganie – jakich błędów nie popełniać?

Bieganie to jeden z najbardziej popularnych sportów świata. Wiele ludzi rozpoczynając przygodę z bieganiem zastanawia się, co daje bieganie, ale niewielu myśli o tym jakich błędów nie popełniać przy swoim pierwszym treningu. Bo bieganie to nic innego jak właśnie trening nóg. Jako że po każdym treningu powinien następować stretching, warto zadbać także o rozciąganie nóg. Jakich błędów wystrzegać się, gdy rozpoczynasz przygodę z bieganiem? Sprawdź!

Pewność siebie to klucz do sukcesu!

Jeśli zastanawiasz się nad tym, czy nadajesz się do biegania, to lepiej przestań. Oczywiście, istnieje sporo ludzi na świecie, którzy nigdy nie pałali miłością do sportu i dlatego po kilkunastu latach nie robienia niczego wydaje im się, że do niczego się nie nadają. Ale to nieprawda! Każdy wiek i każdy moment jest dobry, by podjąć się nowej aktywności fizycznej. Tak więc pierwszy błąd to niewiara w siebie i swoje możliwości oraz poddawanie się na samym starcie. Dasz radę! Wystarczy tylko odpowiednio się zmotywować.

Odpowiednie badania

Może jednak nie jest do końca tak, że biegać może każdy. Większość ludzi, to fakt. Ale nie wszyscy. Przeciwskazaniem do biegania mogą być zarówno choroby serca jak i otyłość. Jeśli cierpisz na któreś z tych schorzeń, warto udać się do lekarza przed rozpoczęciem jakiekolwiek aktywności fizycznej. Jeśli nie bieganie, zawsze pozostaje spacerowanie! Nie jest tak, że efektywny trening to tylko ten intensywny, na którym dużo się pocimy.

Błędy nowicjusza

Jeśli zaczynasz, jest parę aspektów, o których powinieneś pamiętać. Nie wykonuj dużych kroków, ale te możliwie najkrótsze. Długie kroki równają się dużej ilości energii. Pamiętaj również o tym, by stawiać na podłożu całą stopę, nie tylko palce. Ważne jest także nabieranie powietrza ustami i nosem równocześnie. Musisz korzystać ze wszystkich możliwości na dotlenienie się. Miej także na uwadze odpowiedni strój, ponieważ jest to bardzo ważny aspekt biegania. Ubieraj się adekwatnie do pogody, nie za grubo, ale również niezbyt cienko. Jeśli słyszałeś kiedyś informacje, że dzięki większej ilości warstw będziesz spalał więcej kalorii wiedz, że to mit. Wierząc w niego, ryzykujesz przegrzaniem organizmu, co może przynieść więcej szkody niż pożytku.