Bieganie – jakie korzyści z niego płyną?

Bieganie to jedna z najpopularniejszych dyscyplin sportowych. Obecnie biega każdy – zarówno maluch, jak i senior. Bieganie to nie tylko najskuteczniejsza forma ćwiczenia na łydki – płynie z niego także wiele innych korzyści zdrowotnych. Pamiętajmy, że aby bieganie było efektywne, wcale nie potrzebujemy drogich gadżetów, takich jak zegarek do biegania. Istnieje natomiast sprzęt, w który dobrze byłoby się zaopatrzyć przez wzgląd na nasze zdrowie – jest to maska do biegania i odblaski. Bezpieczeństwo jest przecież najważniejsze!

Dlaczego warto biegać?

Odpowiedzi można mnożyć i mnożyć, bo tak naprawdę z biegania płyną same korzyści. Postaramy się jednak przedstawić te najważniejsze.

Bieganie to samo zdrowie!

Oczywista oczywistość, ale być może nie dla każdego. Regularne bieganie obniża ryzyko zachorowania na cukrzycę, wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych, problemów z nadciśnieniem, cholesterolem i pomaga utrzymać w dobrym stanie mięśnie i kości. WHO zaleca około 2,5 godziny aktywności fizycznej w tygodniu, aby utrzymać swoje ciało w dobrym zdrowiu i kondycji. Jeśli nie masz czasu ani ochoty na długie treningi, nic nie szkodzi. Tak naprawdę każda aktywność jest dobra – byle była wykonywana regularnie.

Pierwsze korzyści wynikające z biegania to korzyści dla układu sercowo-naczyniowego. Bieganie go pobudza i wzmacnia, a więc im więcej biegasz, tym więcej korzyści zauważysz. Nie rób jednak niczego na własną rękę. Każda wzmożona aktywność fizyczna wymaga konsultacji z lekarzem.

Kolejne korzyści wynikające z biegania to korzyści dla układu mięśniowo-szkieletowego, a więc dla kości, stawów i mięśni.

Ostatnie już korzyści zdrowotne to być może jedne z najważniejszych, czyli korzyści dla umysłu. Wielu z nas zapomina, że dbanie o zdrowie psychicznie jest równie ważne, co dbanie o zdrowie fizycznie. Pokonywanie kolejnych wyzwań podbudowuje naszą samoocenę, a sobie bieganie wycisza umysł i obniża poziom stresu.

Bieganie to utrata wagi

Regularne bieganie wiążę się nie tylko z poprawią zdrowia, ale także sylwetki. Bieganie zwiększa wydatek energetyczny, a więc z połączeniu z odpowiednią dietą, pomoże Ci schudnąć. Nawet jeśli nie jest to Twój główny cel, warto zrobić sobie słynne zdjęcia „przed” i „po” to porównania wyglądu swojej sylwetki przed regularnym bieganiem i po nim.

Bieganie jest łatwo dostępne

Bieganie nie należy do drogich sportów. Nie potrzebujesz właściwie niczego, oprócz wygodnych butów, by zacząć biegać. Wszystkie akcesoria takie jak zegarek do biegania można dokupić już po kilku- czy kilkunastu treningach – gdy już będziemy pewni, że bieganie stało się naszą pasją.