Co powinieneś wiedzieć o ćwiczeniach na siłowni?

Jesteś osobą początkującą, która dopiero co przekroczyła próg siłowni? Nie wiesz jak wykonywać podstawowe ćwiczenia na brzuch czy barki? Nie musisz się martwić! Każdy kiedyś był w tym miejscu. Poniżej znajdziesz rady, które pomogą Ci przejść przez ten trudny okres.

Ćwiczenia na nogi są ważne!

Ile razy możemy spotkać osoby, które pomijają ten typ ćwiczeń. Rozbudowują górne partie ciała, pomijając lub tylko dorzucając kilka ćwiczeń na nogi jako dodatek. Nie przyniesie to niestety proporcjonalnych efektów, a spowoduje tylko efekt szerokiej góry, wąskiego dołu, co nie wygląda korzystnie. Dlatego pamiętaj, żeby przeznaczyć jeden pełny dzień treningowy na nogi i uwzględnić w nim również ćwiczenia na łydki.

Nie pomijaj rozgrzewki

Jeśli na siłownie uczęszczasz, by wzmocnić mięśnie nie możesz pomijać rozgrzewki. Bez niej mięśnie nie będą przygotowane do pracy i będą bardziej podatne na kontuzje. Jest wiele maszyn, które pomogą Ci wykonać rozgrzewkę. Możesz udać się na 10-15 minut na bieżnię czy rowerek, a następnie dogrzać rozgrzewką dynamiczną te partie, które będziesz ćwiczyć danego dnia.

Czym jest rozgrzewka dynamiczna?

Polega ona na energicznym rozgrzaniu mięśni, które polega na szybkim naciągnięciu mięśnia i jego powrocie do pozycji wyjściowej. Przy tym rodzaju stretchingu rozgrzewka typu trucht czy rowerek jest obowiązkowa, ponieważ rozciąganie zimnych mięśni naraża je na kontuzje i dodatkowe urazy podczas treningu głównego.

Nie bój się pytać

Na siłowni osoby początkujące są niejednokrotnie przytłoczone przestrzenią, bogactwem sprzętu oraz … wyglądem osób ćwiczących obok. Trzeba pamiętać, że każdy z nich kiedyś zaczynał i był w takiej samej sytuacji jak Wy! Z tego względu nie warto poświęcać czasu na niepoprawne wykonywanie ćwiczeń. Pytajcie, proście o rady i spostrzeżenia. Będzie to wpływać na skuteczniejsze treningi i szybsze efekty, bez niepotrzebnych kontuzji.

Ustal dni treningowe

Dobry plan to skuteczny plan. Jeśli w dobry sposób rozplanujesz sobie dni treningowe, a w nich poszczególne ćwiczenia, to będzie pierwszy krok do sukcesu. Na siłowni niejednokrotnie można spotkać osoby, które krążą bez celu i nie wiedzą jakie ćwiczenia wykonywać po sobie. Skutkuje to niewykorzystaniem w pełni poświęconego na siłownię czasu, a co za tym idzie opóźnieniem efektów. Warto rozpisać sobie treningi na poszczególne dni, a każdy dzień na ćwiczenia i ilość serii. Taki plan będzie bardzo pomocny i pozwoli Ci ukształtować ulubione schematy ćwiczeń poprzez jego modyfikację.

Skorzystaj z pomocy trenera personalnego

Dobrze wiemy, że na usługi prywatnego trenera nie każdy może sobie pozwolić. Profesjonaliści oferują jednak pakiety kilku spotkań. Jest to świetna opcja dla osób, które są laikami i nie wiedzą, od czego zacząć treningi, jak dobrać poszczególne ćwiczenia, jakie w ogóle one są i jak poprawnie je wykonywać. Trener pozwoli szybciej wejść na właściwe tory, poinstruuje , a co więcej poprawi błędy, które wypracowane przez dłuższy czas mogłyby wpłynąć na niekorzyść budowanej sylwetki i ewentualne kontuzje.