Największe i najbardziej spektakularne billboardy. Reklamowe rekordy świata

Księga rekordów Guinnessa jest pełna imponujących wyników z różnych dziedzin życia. Niektóre wyczyny imponują czy wręcz zapierają dech w piersiach, inne to tylko niewiele znaczące ciekawostki. W tej niezwykłej księdze znajdują się jednak również wzmianki dotyczące reklamy zewnętrznej, a konkretnie – największego billboardu na świecie.

Efektowna reklama? Sosnowiec przegrywa z Madrytem i Arabią Saudyjską

W Polsce największe reklamy widujemy przede wszystkim w dużych miastach. Nie brakuje ich w Warszawie czy Krakowie, gdzie w oczy rzuca się przede wszystkim baner na dawnym hotelu Forum, widzimy je w Sosnowcu czy Katowicach. Outdoor – reklama zewnętrzna bywa tak nazywana – ma się u nas dobrze, ale do zagranicznych rekordów nadal nam daleko.

Według księgi rekordów Guinnessa największy billboard na świecie powstał bowiem w Madrycie. Gigantyczna reklama pojawiła się na liczącym 117 metrów wysokości wieżowcu Edificio Espana. Na tak monumentalną formę promocji, związaną z wprowadzeniem na rynek nowego modelu, zdecydowała się marka samochodów Ford. Łączna powierzchnia billboardu wynosiła aż 5265 metrów kwadratowych. W ten sposób hiszpańska konstrukcja w 2018 roku zasłużyła na wpis do księgi rekordów oraz zdystansowała poprzedniego rekordzistę, którym był plakat w Arabii Saudyjskiej.

Nowe technologie – Amerykanie na czele

Na całym świecie, także w Polsce, rozwija się też bardziej nowoczesna reklama. Czeladź czy Radom, obok klasycznych billboardów coraz częściej widzimy elektroniczne nośniki reklamy. W tym segmencie rekord wielkości należy do Amerykanów. Największy interaktywny billboard znajduje się na nowojorskim placu Times Square na Manhattanie. Jego długość jest równa długości boiska piłkarskiego. Umieszczenie na nim swojej reklamy to niebagatelny wydatek – wynajęcie go na miesiąc to koszt aż 2,5 miliona dolarów. To najdroższy billboard w Ameryce.